Kelime tanımını bul

Vikipedi
Hitman (seri)

Hitman, IO Interactive tarafından geliştirilen bir video oyunu serisi. Bilgisayar dışında birçok farklı platform üzerinde yer almaktadır. Bunların dışında William C. Dietz tarafından yazılan bir roman, Xavier Gens tarafından yönetilerek, Timothy Olyphant'ın Ajan 47 karakterini canlandırdığı, 2007 yapımı bir film yer almaktadır. Ayrıca Rupert Friend'in Agent 47 karakterini canlandırdığı, 2015 yapımı Hitman: Agent 47 isimli bir filmde yer almaktadır.

  • (Eylül 2000)
  • (Mayıs 2002)
  • (Nisan 2004)
  • (Eylül 2005)
  • (Kasım 2012)
  • Hitman (Mart 2016)
Konu[ değiştir]

Ajan 47 (Hitman) dünyanın en tehlikeli suçluları DNA'lari tarafından yaratılmış bir klondur. Romanya'da 5 Eylül 1964 tarihinde yeraltı bir klonlama laboratuvarında Dr. Wolfgang tarafından süper kiralık katiller operasyonunda yaratılmıştır, operasyonun amacı bu DNA'larla bir ordu kurmaktı. Diğer klonlarıyla beraber laboratuvarda büyüyen Hitman/Agent 47 henüz 6 yaşındayken profesörleri yetenekleriyle hayretler içine düşürmüştür hem fiziksel hem de psikolojik olarak. Sosyal açıdan çok sessizdi, ve her zaman etrafındaki kişilere dikkat ederdi. Ancak hızlılığı ve soğuk kanlılığı ilk olarak 1984'te görünmüştür, bu dönemde bir doktora muayene amacıyla gönderilen Hitman/Agent 47 bulabildiği bir iğneyi doktora defalarca batırmıştır. Ağır yaralanan doktor bulunduktan sonra, Ajan 47'nin kendisi için çok hızlı ve fazla güçlü olduğunu belirtmiştir. Olaydan sonra sorunsuz bir şekilde hücresine geri gönderilen Ajan 47, kaçmayı başarır, bunu yapmasının sebebi bazı kesimlerin ona fazla yaklaşmasından dolayıydı. Yıllar sonra laboratuvara geri dönen Ajan 47, klon yapımı ile ilgili dosyaları ele geçirmek için yaratıcısını ve diğer klonlarını öldürür. Bir kiralık katil firması "ICA HQ" (International Contract Agency Headquaters) için çalışmaya başlayan Ajan 47'nin yine buradan tek temas ettiği kişi Diana adında bir kimsedir (kendisi hakkında tek bilinen budur). Çok sayıda tanınmış ve tanınmamış insanı öldüren 47, kendi alanında uzmandır. Aslında FBI ve CIA böyle bir kişinin var olmadığını öne sürer ve aslında sadece kendisi ilk ve tek yasayan 1. sınıf insan klonudur. İşini iyi yapmasına rağmen başı beladadır. Çünkü, 47'nin DNA'sı insan klonlamaları için bir tariftir ve bir yandan onu ele geçirip DNA'sını kullanıp ordu kurmak isteyenler, diğer taraftan ise herhangi bir ordu olayını önlemek için onu öldürmek isteyenler vardır.

47 numarası Hitman'in kafasının arkasındaki sayıların son iki numarasıdır: 640509-040147

Hitman
  • Hitman (Bilgisayar oyunu)
  • Hitman (film, 2007), bilsayar oyunundan esinlenilmiş 2007 yapımı aksiyon filmi.
  • Hitman (film, 1998), Jet Li, Eric Tsang, ve Gigi Leung'un başroleri paylaştığı 1998 yapımı bir film.
  • Hitman (film, 1997), 1997 yapımı aksiyon filmi.
Hitman (film, 2007)

Hitman, 2007 yapımı ve aynı isimli video oyunu serilerinden uyarlanmış Amerikalı aksiyon filmi. Timothy Olyphant ve Dougray Scott'un başrollerini paylaştığı filmin yönetmenliğini Xavier Gens üstlenmiştir. İlk kez 21 Kasım 2007'de ABD'de vizyona giren film, Türkiye'de 7 Aralık 2007'den itibaren gösterilmeye başlanmıştır.

Hitman (2016, video oyunu)

Hitman IO Interactive tarafından geliştirilen, bölümlerden oluşan, aksiyon-macera türünde gizliliğe dayalı video oyunu. Square Enix tarafından Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One platformlarında yayınlandı. Oyun Hitman serisinin altıncı oyunu olma özelliğini taşıyor.

Oynanış[ değiştir]

Ajan 47, uluslararası seyahat eden, sözleşmeli olarak hedefleri ortadan kaldıran, genetik olarak geliştirilmiş, insanüstü suikastçidir. Üçüncü şahıs nişancı olarak kontrol edilir. Diğer oyunlarda olduğu gibi Hitman serisinde oyuncuların yapacakları suikastlar için oyun içinde birden çok yol vardır. Suikast oyuncunun yaratıcılığa göre şekillenir. Örneğin oyuncular uzun mesafeden hedefi öldürmek için uzun menzilli tüfek kullanabilir ya da yakın mesafeden bıçak, silah veya tel kullanılarak suikastı gerçekleştirebilir. Oyuncular ayrıca patlayıcı kullanabilir, kazara ölmüş süsü vererek kurbanlarını öldürebilir.

Hedefe yaklaşmak ve kısıtlı alanlara erişim sağlamak için oyuncular, oyun içindeki karakterlerin kılığına girebilirler. Bunun için fark edilmeden karakterleri etkisiz hale getirip kıyafetlerini giyerler. Oyunda doğrudan yer almayan karakterler oyuna etki edebilir. Örneğin oyuncular yakındaki bir haber muhabirini dinleyip hedefin konumu hakkında bilgi elde edebilir.

Bir oyuncunun performansı görev esnasında masum insan öldürmemesine, tanıkların veya CCTV gibi şeylere yakalanmamasına, özel ekipman kullanıp kullanmamasına, görev esnasında harcanan zaman gibi faktörler ele alınarak derecelendirilir.

Kaynakça[ değiştir]